Sobota, 15 Grudnia 2018 - Niny, Celiny, Waleriana

21 km komunikacyjnego szczęścia

W Urzędzie Miejskim w Śremie odbyła się prezentacja koncepcji projektowej rewitalizacji linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń. Odbudowa linii jest kolejnym etapem rozwoju Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Tak by problemem przestało być 21,2 km dzielące Śrem od połączenia z PKM.

- Opracowanie spotkało się z przychylnością przedstawicieli Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, spółek kolejowych, samorządowców oraz przewoźników. Instytucje zapowiedziały zdeterminowane i solidarne działania w celu reaktywacji połączeń kolejowych na trasie Śrem – Poznań – czytamy w informacji prasowej Gminy Śrem. Według głównych założeń koncepcji, połączenie Śrem – Poznań ma być atrakcyjne i wygodne dla pasażera. Podróż pociągiem do Poznania będzie odbywała się bez przesiadek, a czas przejazdu stanie się krótszy niż pokonanie tego odcinka samochodem.

Analiza kosztów w najbardziej zaawansowanym wariancie inwestycyjnym zakłada realizację zadania na poziomie 148 mln zł z możliwością optymalizacji. Środki na realizację kolejnego etapu rozbudowy Poznańskiej Kolei Metropolitalnej mają więc pochodzić z funduszy europejskich w kolejnej perspektywie finansowej 2021-2027.

Opracowanie pn. „Rewitalizacja linii nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń w celu przywrócenia parametrów eksploatacyjnych i wznowienia ruchu kolejowego” zostało przygotowane przez architektów kolejowych pracowni E=R=G Polska. – Jego celem było określenie możliwości technicznych i realizacji przedsięwzięcia. Dokument otwiera drogę do przygotowania studium wykonalności – informują śremscy urzędnicy. - Kolejnym etapem będzie wykonanie analizy ekonomicznej, a następnie zlecenie wykonania dokumentacji technicznej – zapewniają. Adam Lewandowski, burmistrz Śremu zapowiedział przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Śrem w sprawie realizacji tego zadania.
 


Przebudowa 21,2 km linii kolejowej Śrem – Czempiń zakłada:
połączenie bezprzesiadkowe Śrem – Czempiń – Poznań,
całkowitą wymianę nawierzchni torowej,
budowę trakcji elektrycznej na odcinku Śrem – Czempiń,
przebudowę wybranych przejazdów kolejowych (ma obszarach zagęszczonej zabudowy powstaną nowe bezpieczne drogi dojazdowe do posesji),
zwiększenie prędkości – poruszanie się pociągów z maksymalną prędkością 120 km/h  na odcinku 16 kilometrów (tj. ok. 76 proc. całego modernizowanego odcinka),
odtworzenie stacji z peronami dwukrawędziowymi w Śremie w nowej bardziej atrakcyjnej lokalizacji w centrum miasta,
budowę przystanków kolejowych z peronami jednokrawędziowymi w: Psarskim, Manieczkach, Grabianowie, Szołdrach, Borówku,
przebudowę wjazdu kolejowego do Czempinia i budowę nowego peronu jednokrawędziowego,
budowę obiektów inżynierskich, urządzeń teletechnicznych, energetycznych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Źródło: Foto. srem.pl
2018-08-09 15:08 220

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie nie widoczny.