Wtorek, 16 Października 2018 - Gawla, Ambrozego

Bilet w komórce

Aplikacja moBilet już funkcjonuje w Pleszewie. Ułatwia ona życie kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Dzięki udogodnieniu za parkowanie w strefie ci pierwsi mogą zapłacić telefonem. Także przejazd wąskotorówką bez biletu papierowego już nie oznacza mandatu. Aplikacja pozwala pasażerom tego środka lokomocji mieć go w wersji elektronicznej.

Wdrożenie moBILETu w Pleszewie kosztowało ok. 60 tys. zł. Sama aplikacja jest bezpłatna. Konieczny był zakup urządzeń do jej obsługi.  – Dzięki nim kontrolerzy wpisując rejestrację samochodu sprawdzają, czy opłata została uiszczona. Wezwanie do zapłaty również jest teraz drukowane – tłumaczy Zbigniew Duszczak, kierownik Biura Strefy Płatnego Parkowania w Pleszewie. Dzięki tej aplikacji można płacić także za bilety na przejazd pleszewską wąskotorówką.

Aplikację moBILET należy pobrać na smartfona i wybrać odpowiednią platformę systemową: Android, iPhone/iPad, WindowsPhone lub BlackBerry. Następnie trzeba się zalogować i wpisać numer rejestracyjny swojego pojazdu bądź po prostu wąskotorówkę. Rozliczenia w systemie funkcjonują na zasadzie e-portmonetki. Indywidualne konto moBILET można błyskawicznie doładować przez aplikację mobilną. Korzystając z wbudowanego modułu zasilenia konta lub poprzez stronę www albo portal użytkownika. System ułatwia także płacenie parkowania w innych miastach, w których aplikacja funkcjonuje. Wszystkie przydatne informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej mobilet.pl.
 
moBILET w Strefie Płatnego Parkowania:
+ uruchamiasz aplikację moBILET, wybierasz „Parkowanie”;
+ wybierasz pojazd i określasz przewidywany czas postoju;
+ potwierdzasz rozpoczęcie parkowania, a aplikacja zdalnie aktywuje bilet w systemie;
+ kontroler SPP sprawdza twój status po numerze rejestracyjnym samochodu;
+ w każdej chwili możesz zdalnie przedłużyć ważność e-biletu albo zakończyć postój;
+ płacisz z konta przedpłacanego tylko za wykorzystany czas.
 
moBILET w komunikacji dalekobieżnej:
+ uruchamiasz aplikację moBILET, wybierasz „Komunikacja dalekobieżna”;
+ wybierasz z listy przewoźnika;
+ określasz relację pociągu – stację początkową i docelową;
+ podajesz szczegóły dotyczące biletu i potwierdzasz zakup;
+ płacisz z konta przedpłacanego za bilet tak samo jak w kasie;
+ w czasie kontroli po prostu okazujesz bilet w komórce.
Źródło: Foto. pleszew.pl
2018-05-04 12:28 139

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie nie widoczny.