Dzisiaj jest: 16.6.2019, imieniny: Aliny, Anety, Benona

Śmierć lekarza na dyżurze

Dodano: 3 miesiące temu Czytane: 47 Autor:

Lekarz zmarł w Pleszewskim Centrum Medycznym. 39-latek z Łodzi rozstał się z życiem podczas pełnienia dyżuru. Wiemy, co było przyczyną jego śmieci.

Śmierć lekarza na dyżurze
W pleszewskim szpitalu 39-letni kardiolog z Łodzi rozpoczął dyżur w piątek o 16:00. Miał go zakończyć w niedzielę o 8:00 rano. – Ostatnią interwencję podjął o 1:00 w nocy – mówi Błażej Górczyński, prezes Pleszewskiego Centrum Medycznego. O 8:00 lekarz nie zszedł z dyżuru. Zaniepokoiło to pracowników szpitala. Gdy okazało się, że drzwi do gabinetu są zamknięte, a on sam nie reaguje na wołania, zdecydowano o siłowym wejściu do środka. Niestety, 39-latek już nie żył.      
           
Policja informację o zgonie otrzymała o 10:40. - Lekarz pełnił dyżur na oddziale kardiologii. Ostatni kontakt z nim miał miejsce o 1:00 w nocy z soboty na niedzielę. Około 10:00 został znaleziony przez pracowników szpitala w pokoju lekarskim – przebieg feralnych zdarzeń potwierdza asp. Monika Kołaska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie. Sprawą zajęła się także prokuratura.

           
Śledczy zlecili sekcję zwłok lekarza. - Przyczyny zgonu były natury kardiologicznej – informuje Maciej Meler, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Wielkopolskim. Wyklucza on udział osób trzecich w tym zdarzeniu. To wcale nie kończy sprawy. Prokuratura w tej kwestii uruchomiła także drugie śledztwo. Dotyczy ono narażenia życia i zdrowia pracownika. - Chodzi o wyjaśnienie kwestii związanych z zatrudnieniem pokrzywdzonego i wymiarem jego czasu pracy – mówi Maciej Meler. Tą kwestią zajmuje się również Państwowa Inspekcja Pracy.


Lekarz zmarł bowiem podczas 40-godzinnego dyżuru. Nie był etatowym pracownikiem Pleszewskiego Centrum Medycznego. Kardiolog pracował także w Łęczycy, Zgierzu, Bełchatowie i Łodzi.
Źródło: Magazyn Życie Wielkopolski
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.