Dzisiaj jest: 31.5.2020, imieniny: Anieli, Feliksa, Kamili

Chcesz wiedzieć, czy masz koronawirusa? Teraz możesz to sprawdzić

Dodano: 2 miesiące temu Czytane: 104 Autor:

Epidemia koronawirusa trwa. W naszym kraju do tej pory wykonano 156.493 testy. 7.408 dało wynik pozytywny. A co z osobami, którym testów nie przeprowadzono? Mogą sami się na nie udać. W Poznaniu.

Chcesz wiedzieć, czy masz koronawirusa? Teraz możesz to sprawdzić

Poznański oddział laboratoriów medycznych Diagnostyka, jako trzeci – po Łodzi i Warszawie – w Polsce, wdrożył pobieranie materiału na badanie wykrywające obecność wirusa SARS-CoV-2. Specjalny mobilny punkt pobrań typu „Drive & Go-Thru” uruchomiono na parkingu Tesco. Znajduje się on przy ul. Serbskiej 7 w Poznaniu. Placówka działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00.

- Badania wykonywane są metodą real time RT-PCR, testami z certyfikatem CE-IVD, zwalidowanymi i zgodnymi z rekomendacjami WHO. Badania realizowane są na mocy zgody Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Warszawie. Współpraca z SANEPID-em przebiega bardzo sprawnie i z zachowaniem wszelkich procedur epidemiologicznych: raportujemy wyniki, wymieniamy informacje, wspólnie pracujemy nad tym, aby nasze działania przyczyniały się do zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów podwyższonego ryzyka, a tym samym bezpieczeństwa nas wszystkich – zapewnia laboratorium medyczne Diagnostyka.

Jeżeli ktoś chce skorzystać z takiej możliwości zrobienia testu, musi go najpierw zakupić. Wyłącznie on-line. Tutaj. Jego koszt to 584 zł. Pakiet zawiera badanie SARS-CoV-2 (COVID-19) met. Real Time RT-PCR. Badanie stosowane w diagnostyce COVID-19. Po dokonaniu zapłaty należy podjechać samochodem do punktu „Drive & Go-Thru” w Poznaniu. Więcej informacji pod numerem Infolinii Oddziału w Poznaniu: +48 663 680 217.

Mobilne punkt wykonywania testów na koronawirusa sprawdziły się już w Niemczech czy Stanach Zjednoczonych.  

Źródło: Laboratorium Medyczne Diagnostyka
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.