Dzisiaj jest: 4.8.2021, imieniny: Dominiki, Dominika, Protazego

Ile cukru powstaje z tony buraków?

Dodano: 6 miesięcy temu Czytane: 115 Autor:
Redakcja poleca!

Kampania to dla cukrowni najważniejszy czas w roku. Tym razem była większym wyzwaniem niż zazwyczaj.

Ile cukru powstaje z tony buraków?
Styczeń, jak co roku kończy w cukrowniach grupy Pfeifer & Langen w Polsce kampanię buraczaną, czyli proces przerobu buraków cukrowych pochodzących z polskich pól. Kampania to dla cukrowni najważniejszy czas w roku – sprawdzian organizacji, zaangażowania, umiejętności i stosowanych technologii. Tym razem była większym wyzwaniem niż zazwyczaj.

Przez 139 dni w czterech cukrowniach – w Środzie Wielkopolskiej, Gostyniu, Glinojecku i Miejskiej Górce – trwała wytężona praca na najwyższych obrotach. 24 godziny na dobę, w nowych warunkach sanitarnych.

Pomimo panującej sytuacji epidemicznej, dzięki przeprowadzonym działaniom profilaktycznym obniżającym do minimum ryzyko zakażeń, udało się nie tylko precyzyjnie zgrać ze sobą wiele elementów. Takich jak: wykop buraków, dostawy do cukrowni w trybie just-in-time, przerób i magazynowanie, ale przede wszystkim zapewnić wszystkim pracownikom bezpieczne warunki pracy i utrzymać ciągłość produkcji. We wszystkich czterech cukrowniach przerobiono więcej buraków niż rok temu. Ponad 3 mln ton! Z każdej tony może powstać od ok. 140 do ok. 180 kg cukru.

Mimo konieczności dostosowania się do nowych warunków w cukrowniach Pfeifer & Langen w Polsce osiągnięto wyznaczone cele, wprowadzono kolejne rozwiązania dla zrównoważonego rozwoju oraz przeprowadzono rekrutację i szkolenia dla nowych, i obecnych pracowników. Ponadto w cukrowni Gostyń zmniejszono zużycie energii cieplnej. W cukrowni Środa Wlkp. kontynuowano proces zmniejszenia zużycia energii elektrycznej. W cukrowni Miejsca Górka zorganizowano szkolenia dla operatorów stacji technologicznych, których zadaniem było poszerzenie ich kompetencji, wiedzy oraz doświadczenia na prowadzonych przez nich stacjach. W cukrowni Glinojeck zautomatyzowano stacje filtracji.

Zakończenie kampanii to czas podsumowań i podziękowań dla tych, bez których ostatnie miesiące nie byłyby tak udane. Pracowników Grupy Pfeifer & Langen w Polsce, plantatorów, współpracujących firm i wszystkich, którzy przyczynili się do tego sukcesu. Już wkrótce efekty minionej kampanii pod postacią różnego rodzaju cukru marki Diamant trafią do polskich rodzin, małych i średnich przedsiębiorców oraz dużych polskich i międzynarodowych korporacji.
 
Źródło: materiały prasowe
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.